WelcOme tO mY liFe =_=

Assalamualaikum...ini blog ima zara ..kedatangan anda amatlah dihargai..moga bingkisan sepi ini menjadi tatapan anda sekalian..Terima kasih di atas kesudian anda untuk mengunjungi blog ini..segala hasil coretan di blog ini adalah hak milik kekal ima zara..anda boleh copy hasil karya ima zara dengan syarat nyatakan sumber karya tersebut..kesediaan anda mematuhi permintaan ima zara amatlah dihargai..salam sayang, ima zara =_=

don't forget to leave a comment about my poem, short story and so on!..


Followers

Thursday, January 27, 2011

Cinta Itu

Tuhan...
hanya padaMu aku mampu menyusun kata dan bicara..
hanya padaMu aku bisa berkata-kata ..
tanpa sebarang dusta..
kerna Engkau Maha Mengetahui segala..

Tuhan..
dahulu aku pernah terkandas..
terkandas diperjalanan hidupku menuju redhaMu..
kandas menahan gelodak perasaan yang
senantiasa bergelodak hebat...

Tuhan..
aku mencintainya tidak pernah melebihi diriMu..
aku mencintai dirinya setara
dengan keluargaku...
kerna aku mahu digelar zaujahnya..
dan dia pula zaujiku...
suatu hari nanti..

Tuhan...
aku mencintainya kerna cintaNya padaMu..
itu hakikatnya..
tapi sayang..
aku gagal mengawal kehendak hati yang meronta-ronta..
membuatkan aku diulit lena bersama gerak dosa..

Tuhan..
di saat ini..
aku malu padaMu..
betapa jahilnya aku Ya Tuhan..
mencipta dosa yang menjerut perasaan...
mensiakan nikmat cinta yang Kau berikan...

Tuhan..
kini aku sedar..
siapalah aku tanpaMu..
apalah makna cintaku padanya..
jika aku tidak mampu menjaga cintaku padaMu..

Tuhan...
aku mohon padaMu..
redhakanlah hatiku..
pasrahkan hatiku atas apa yang terjadi...
agar aku bisa mengejar cintaMu yang hakiki..
tanpa sebarang gerak dosa lagi...

No comments:

Post a Comment